Autor Ensenyament
18 maig 2014 a 12:00

Cecot Formació aposta el Business Game

1 Flares 1 Flares ×

Business Game com una dinàmica efectiva en la formació presencial

cecot formacióCecot Formació ha implementat, de la mà del formador Just Piferrer, la dinàmica del Business Game, en el desenvolupament d’una formació de cinc-centes hores en l’àmbit de la logística empresarial. L’objectiu és validar aquesta logística i poder-la incorporar en la metodologia formativa d’una part del seu programa d’accions a partir dels propers mesos.

Piferrer, expert en Supply Chain i Operacions Logístiques amb més de 20 anys d’experiència en empreses com SONY, HITACHI o ALMIRALL, és enginyer en Electrònica Industrial per la UPC i considera que, en general, “els jocs de negocis, jocs d’empresa o més coneguts com a Business Games són una manera diferent d’enfocar la formació d’aspectes i/o activitats relacionades amb els negocis o l’empresa”.

Contrastats per moltes Universitats i Escoles de Negocis d’arreu del món, els Business Games representen un entorn simulat on els alumnes han de treballar en equip per superar els reptes que els planteja el propi joc. En aquest joc, el formador actua com a dinamitzador, a més de ser el responsable de garantir l’assoliment dels coneixements dels continguts formatius dels cursos. Eulàlia Martínez, directora de Cecot Formació, afirma que “els objectius queden perfectament reflectits en la dinàmica del joc i del fet que els alumnes debatin i arribin a acords i consensos sobre com afrontar les diferents tasques i els possibles reptes, i actuant en tot moment com un equip cohesionat. El Business Game està pensat de manera que cada alumne interpreti un rol específic en una empresa simulada”.

Cada participant tindrà assignades unes tasques i responsabilitats, tant individuals com de grup. Entre aquestes tasques, en el cas de logística són: gestió d’estocs, decisions d’aprovisionament, com solucionar successos extraordinaris, etc., amb l’objectiu de posar en pràctica els coneixements teòrics i pràctics que s’han dut a terme durant l’acció formativa, “basat en un escenari real, tant real com que en aquest joc equivocar-se té conseqüències, una excel·lent manera d’aprendre”, conclou Piferrer, tot afirmant que “posant en pràctica aquest joc els alumnes obtenen una sèrie de beneficis com ara:

  • Millorar l’experiència formativa perquè d’una manera molt amena l’alumne assoleixi els objectius formatius a través del joc, facilitant i agilitant la comprensió dels conceptes teòrics objecte d’estudi, millorant així, la seva retenció.
  • Aconseguir una aplicació pràctica gairebé immediata, ja que a l’enfrontar-se de forma entretinguda als problemes reals amb els quals s’enfrontaran en el seu futur professional, s’adquireix una dinàmica àgil a l’hora de prendre decisions.
  • Enfortir les capacitats de treball en equip, ja que treballar en equip és la pedra angular de tots els Business Games. La paraula consens és la més utilitzada durant els torns de simulació, enfortint les competències relacionades amb l’empatia, tan necessàries avui en dia en qualsevol entorn laboral.
  • I per últim, millorar les habilitats informàtiques dels alumnes, ja que a través del joc es veuen obligats a fer servir determinats coneixements tecnològics.”
1 Flares Twitter 1 Facebook 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 1 Flares ×